osobní dodávky offroad-SUV moto čtyřkolky průmyslové disky

MICHELIN 4X4 DIAMARIS XL N0 235/65 R 17 108 V TL - letní

Výrobce MICHELIN
Název výrobku 4X4 DIAMARIS
Šířka 235
Profil 65
Konstrukce R
Průměr 17
Index nosnosti 108
Rychlostní index V
Použítí duše TL
Období letní letní
Spotřeba paliva C C
Přilnavost na mokru B B
Hluk 71 dB 71 dB
Běžná cena (vč. DPH) 8 273 Kč
EXTERNÍ SKLAD č.25 ušetříte 57% (4 677 Kč)
skladem - do 2-4 dnů Cena bez DPH: 2 971,90 Kč
k dodání 24 ks Cena vč. DPH: 3 596 Kč

EXTERNÍ SKLAD č.4 ušetříte 56% (4 614 Kč)
skladem - do 2-4 dnů Cena bez DPH: 3 023,97 Kč
k dodání 9 ks Cena vč. DPH: 3 659 Kč

EXTERNÍ SKLAD č.36 ušetříte 55% (4 570 Kč)
skladem - do 4-6 dnů Cena bez DPH: 3 060,33 Kč
k dodání 54 ks Cena vč. DPH: 3 703 Kč

EXTERNÍ SKLAD č.1 ušetříte 35% (2 879 Kč)
nedostupné Cena bez DPH: 4 458,14 Kč
dostupnost nutno ověřit Cena vč. DPH: 5 394 Kč

Zobrazit všechny sklady

Popis zboží

OFFROAD - 4x4 - SUV - PNEU - PNEUMATIKA - LETNÍ

MICHELIN 4X4 DIAMARIS je letní asymetrická pneumatika určená pro vysocevýkonné vozy 4x4 a SUV. Toto starší označení se stále používá, ale nové rozměry se již prodávají pod označením MICHELIN LATITUDE DIAMARIS. Pneumatika zaručuje ideální chování na suchém i mokrém povrchu, optimální jízdní stabilitu při velmi vysoké rychlosti a nízký valivý odpor, který snižuje spotřebu paliva. Pneumatika MICHELIN LATITUDE DIAMARIS získala homologaci současně pro PORSCHE CAYENNE, MERCEDES ML, VOLKSWAGEN TOUAREG, VOLVO XC90, BMW X5 a RANGE ROVER.

Výrobce

Historie firmy Michelin sahá až do roku 1832 kdy bratranci Aristide Barbier a Nicolas Edouard Daubree zakládají manufakturu na výrobu čerpadel a malých zemědělských strojů. Záhy přišli na to, jaké obrovské možnosti se skrývají ve vulkanizovaném kaučuku a začali jej používat ve své továrně k těsnění a při výrobě řemenů, ventilů a potrubí. V roce 1889 je pak Eduardem a Andréem Michelinem založena firma Michelin. Oba pak převzali továrnu, kterou založil jejich děd Aristide Barbier. Nápad na začlenění pneumatikářského průmyslu do firmy se zrodil čistou náhodou. Jednou továrnu vyhledal cyklista s poškozenou pneumatikou a Eduarda napadlo, že by mohli začít vyrábět pneumatiky, které budou snadněji opravitelné. V roce 1891 začíná průmyslová výroba vyměnitelných pneumatik a firma dosahuje prvního úspěchu. Cyklista Charles Thery s pneumatikami Michelin vítězí v závodě Paříž-Brest-Paříž a firma prodala za rok 10000 pneumatik. V roce 1895 přišel zrod automobilu a protože nafukovacím pneumatikám nikdo nevěřil, musel Michelin zkonstruovat celé vozidlo a s ním se zůčastnil závodu Paříž-Bordeaux-Paříž, při kterém sice dojeli poslední, ale dokázali přednosti nafukovacích pneumatik. Po tomto závodě se začal zvyšovat počet automobilů, které při závodech používaly pneumatiky Michelin a dokázaly na nich zvítězit. Roku 1898 vzniká logo firmy - figurka Bibendum, který firma užívá dodnes a je velmi dobře známým po celém světě. Na počátku 20. století sklízejí pneumatiky Michelin úspěchy v automobilových závodech, zejména v závodu o Gordon - Bennettův pohár a díky tomu získávají velmi dobrou reklamu a stále se rozšiřuje jejich používání. Michelin zažíval veliký rozkvět a zakládal své nové továrny blízko významných automobilek po celé Evropě a také ve Spojených státech. Původní továrna ve městě Clermont-Ferrand měla již 4000 zaměstnanců a začíná vyrábět také pneumatiky pro letadla. Michelin roku 1908 přišel na trh s novým typem pneumatiky, která byla navržena pro autobusy a nákladní automobily. Rozdíl oproti ostatním byl její zdvojený plášť. Tato pneumatika znamenala další rozvoj nákladní dopravy. V dalších letech přichází firma s dalšími inovacemi, jako třeba vyměnitelné kolo s ocelovou kostrou. Přidáním sazí do pryže získává pneumatika nejen dnes charakteristickou černou barvu, ale také vyšší trvanlivost a lepší přilnavost. Životnost byla prodloužena také drážkovaným běhounem, do kterého byl později začleněn speciální pásek, který zabraňoval klouzání na vlhkém povrchu. Pneumatika "Pilot" zvyšovala přilnavost při vyšších rychlostech a byla předchůdcem dnešních nízkoprofilových pneumatik. Během 2. světové války nastal úpadek firmy, která běžela v nouzovém provozu, ale po válce přišel absolutní převrat ve výrobě pneumatik. 4. června 1946 si Michelin nechává patentovat radiální pneumatiku. Ta znamenala vyšší bezpečnost, lepší přilnavost, delší trvanlivost a nižší spotřebu. Firma tím získala výhody oproti konkurenci na dlouhých 30 let. V dalších letech firma stále zdokonaluje svou novou technologii a pneumatika XAS s nesouměrným běhounem se poprvé objevuje na závodních drahách. Radiální pneumatika už dokázala vydržet rychlost až 180 km/h a zároveň se zvyšuje pohodlí při jízdě. V roce 1969 už má společnost Michelin ve světě celkem 81 000 zaměstnanců, z nichž 43 600 pracuje v závodech mimo Francii. Další léta opět znamenají úspěch firmy nejen při obchodech, ale i ve světě sportu. Další revoluční novinku tzv. Zelené pneumatiky představuje firma v roce 1992. Tyto pneumatiky značně snižují valivý odpor a tím jsou i šetrnější k životnímu prostředí. Dnes má firma Michelin své zastoupení ve více než 170 zemích světa. V 19 zemích na světě má celkem přes 80 továren, v nichž zaměstnává 127 000 zaměstnanců. Firma denně vyrobí přes 830 000 pneumatik, celkový příjem firmy činí 13 673 mil. €., což je 18% podíl na trhu a řadí firmu na 2. místo. Velkou zásluhu na oblibě značky Michelin má reklama z úspěchů v motoristickém sportu. Poprvé se pneumatiky Michelin objevily v seriálu F1 v roce 1977 při VC Británie. Derniéru zažily v roce 2006 v Brazílii. Během tohoto období odjely 215 velkých cen, získaly 111 Pole position, 102 vítězství a 9 titulů mistra světa. Celkový zisk 3308,5 bodu je druhý nejvyšší ze všech výrobců pneumatik. Michelin také získal 351 vítězství a 26 jezdeckých titulů v závodech MS motocyklů. Nemalé úspěchy slaví také v závodech LE MANS, MS Rally a Rally Paříž-Dakar.

Web výrobce: www.michelin.cz